Sök yrkesroll eller kompetens

Utbildningar Butiksansvarig

Lön
Utbildningar

Statistik och fakta

Region
Riket
Var kan man utbilda sig till Butiksansvarig?
3Utbildningar i hela Sverige
I topp (antal utbildningar)
Vad gör en Butiksansvarig?
Om rollen
Butiksansvariga har en nyckelroll inom detaljhandeln och ansvarar för den dagliga driften av en butik. De ser till att försäljningsmål uppnås och att kundservice håller hög standard. Ofta har de en bakgrund inom handel eller ledarskap och kan ha genomgått utbildningar inom försäljning, marknadsföring eller företagsekonomi.
Ansvarsområden
Butiksansvariga leder och organiserar personalen, ser till att butiken är välfylld och presenterar varor på ett tilltalande sätt. De ansvarar för budget, lagerhantering och att försäljningsmål uppnås. Kundrelationer och klagomålshantering är också en viktig del av deras arbetsuppgifter.
Färdigheter och verktyg
Butiksansvariga måste ha goda ledarskapsfärdigheter, vara serviceinriktade och ha en förmåga att motivera sin personal. De använder ofta verktyg för lagerhantering, kassasystem och CRM-program. Kunskap i ekonomistyrning och marknadsföring är också viktiga för rollen. Vanliga kompetenser som efterfrågas från arbetsgivare är personalansvar, kläder/mode och coaching/coachning.

Utbildningar i Sverige

Välj region för att se fler utbildningar

Kandidatprogram i textilt management, inriktning mode och handel

Högskolan i Borås
Högskoleutbildning, program
Studietakt 100%
BeskrivningBeskrivning för utbildningen saknas.
Nästa startdatum
Utbildningsperiodundefined – undefined

Handelsekonomiprogrammet

Högskolan i Skövde
Högskoleutbildning, program
Studietakt 100%
BeskrivningBeskrivning för utbildningen saknas.
Nästa startdatum
Utbildningsperiodundefined – undefined

Handelsekonomiprogrammet

Högskolan i Skövde
Högskoleutbildning, program
Studietakt 100%
BeskrivningBeskrivning för utbildningen saknas.
Nästa startdatum
Utbildningsperiodundefined – undefined