Om rollen
Lagerkontorister arbetar med administration kopplad till lagerverksamhet. De hanterar dokumentation, lagerdata och kommunikation mellan olika avdelningar. Ofta krävs det ingen specifik högre utbildning, men erfarenhet av lagerarbete och administrativa uppgifter är meriterande.Ansvarsområden
Lagerkontorister ansvarar för att registrera in- och utleveranser, upprätthålla lagerregister och hantera inventeringar. De ser till att lagerstatus är uppdaterad och korrekt samt sköter fakturering och orderhantering. Att samarbeta med lagerpersonal för att säkerställa effektiva arbetsflöden är en viktig del av jobbet.Färdigheter och verktyg
Lagerkontorister behöver goda kunskaper i lagerhanteringssystem och ofta även i ekonomisystem. De måste vara noggranna och ha förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. God kommunikationsförmåga och datorvana är centrala färdigheter i yrket. Vanliga kompetenser som efterfrågas från arbetsgivare är logistik, sap applikationsplattform och livsmedel.