Sök yrkesroll eller kompetens

Utbildningar Frontofficepersonal

Lön
Utbildningar

Statistik och fakta

Region
Riket
Var kan man utbilda sig till Frontofficepersonal?
3Utbildningar i hela Sverige
I topp (antal utbildningar)
Vad gör en Frontofficepersonal?
Om rollen
Frontofficepersonal är ofta det första ansiktet utåt för ett företag och arbetar i receptionen eller kundtjänsten. De är ansvariga för att ge ett gott första intryck och för att hantera kundkontakter. Utbildningsbakgrunden kan variera, men ofta krävs god servicekänsla och kunskaper i kundservice.
Ansvarsområden
Frontofficepersonal hanterar inkommande samtal och besök, bokar möten och sköter grundläggande administrativa uppgifter. De ansvarar för att ge information och hjälp till kunder och besökare. Att upprätthålla ordning i receptionsområdet och se till att all nödvändig utrustning finns tillgänglig är också en del av deras arbete.
Färdigheter och verktyg
Frontofficepersonal måste ha goda kommunikationsfärdigheter, vara serviceinriktade och ha förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. De använder ofta telefonväxlar, datorer med kundhanteringssystem och andra kontorsverktyg. Kunskaper i grundläggande IT och förmåga att snabbt lära sig nya system är viktiga. Vanliga kompetenser som efterfrågas från arbetsgivare är kundtjänst, hyresavtal och backoffice.

Utbildningar i Sverige

Välj region för att se fler utbildningar

Administratör inom vård, omsorg och funktionsstöd

Göteborgs Stad, Yrgo
Yrkeshögskoleutbildning, program
Studietakt 100%
BeskrivningBeskrivning för utbildningen saknas.
Nästa startdatum
Utbildningsperiodundefined – undefined

Administration bas, halvtid

Borås Kommun
Gymnasial vuxenutbildning, kurspaket
Studietakt 50%
BeskrivningBeskrivning för utbildningen saknas.
Nästa startdatum
Utbildningsperiodundefined – undefined

Administration, bas, distans

Vallentuna Kommun
Gymnasial vuxenutbildning, kurspaket
Studietakt 100%
BeskrivningBeskrivning för utbildningen saknas.
Nästa startdatum
Utbildningsperiodundefined – undefined