Sök yrkesroll eller kompetens

Ticketing

Efterfrågan på arbetsmarknaden

HögMellanLåg

34%

Hur räknas värdet ut?
PrognosFörväntan på framtida behov av aktuell kompetens.
TrendUtveckling över tid jämfört med andra liknande kompetenser.
FrekvensHur ofta arbetsgivare efterfrågar kompetensen inom relevanta yrken.
Är Ticketing populärt?
Det är relativt populärt men mindre efterfrågat än till exempel Artificial Intelligence/Artificiell intelligens/AI. Trenden hos arbetsgivare är trots allt att efterfrågan ökar.
I vilka jobb används Ticketing?
Yrket som starkast förknippas med denna färdighet är Helpdesktekniker/Supporttekniker men även IT-tekniker har en koppling. Den vanligaste yrkesgruppen för kompetensen är Supporttekniker, IT.
Vad tjänar man i yrken som använder Ticketing?
De flesta jobben finns i yrkesgruppen Supporttekniker, IT. Där är snittlönen 40 500 kr.
Vad är populärt som liknar Ticketing?
Av liknande kompetenser är Networking, Access, databashanterare och ITS (internationell spedition) mest efterfrågat.
Trend
Efterfrågan över tid för kompetensen Ticketing. Här jämfört med hela yrkesgruppen Drift-, support- och nätverkstekniker m.fl..
Ticketing
Drift-, support- och nätverkstekniker m.fl.

Associerade yrkesroller

Snittlön för yrken som har den starkaste kopplingen till Ticketing
Kategori och yrkesroll
Koppling till kompetens
Efterfrågan på yrket
Supporttekniker, IT
Snittlön40 500SEK
Drifttekniker, IT
Snittlön44 900SEK