Sök yrkesroll eller kompetens

Ticketing

Efterfrågan på arbetsmarknaden

HögMellanLåg

31%

Hur räknas värdet ut?
PrognosFörväntan på framtida behov av aktuell kompetens.
TrendUtveckling över tid jämfört med andra liknande kompetenser.
FrekvensHur ofta arbetsgivare efterfrågar kompetensen inom relevanta yrken.
Är Ticketing populärt?
Det finns andra kompetenser som är mer efterfrågade just nu. Windows, operativsystem är ett sådant exempel. Trots det har det skett en ökning i efterfrågan jämfört med fem år tillbaks i tiden.
I vilka jobb används Ticketing?
Yrket som starkast förknippas med denna färdighet är Helpdesktekniker/Supporttekniker. Den vanligaste yrkesgruppen för kompetensen är Supporttekniker, IT.
Vad tjänar man i yrken som använder Ticketing?
De flesta jobben finns i yrkesgruppen Supporttekniker, IT. Där är snittlönen 40 500 kr.
Vad är populärt som liknar Ticketing?
Av liknande kompetenser är Access, databashanterare, Windows, operativsystem och Artificial Intelligence/Artificiell intelligens/AI mest efterfrågat.
Trend
Efterfrågan över tid för kompetensen Ticketing. Här jämfört med hela yrkesgruppen Drift-, support- och nätverkstekniker m.fl..
Ticketing
Drift-, support- och nätverkstekniker m.fl.

Associerade yrkesroller

Snittlön för yrken som har den starkaste kopplingen till Ticketing
Kategori och yrkesroll
Koppling till kompetens
Efterfrågan på yrket
Supporttekniker, IT
Snittlön40 500SEK