PrognosFörväntan på framtida behov av aktuell kompetens.
TrendUtveckling över tid jämfört med andra liknande kompetenser.
FrekvensHur ofta arbetsgivare efterfrågar kompetensen inom relevanta yrken.
Är Customer Relationship Management/CRM populärt?
Det är relativt populärt men mindre efterfrågat än till exempel Kundrelationer. Trenden hos arbetsgivare är trots allt att efterfrågan ökar.
I vilka jobb används Customer Relationship Management/CRM?
Yrket som starkast förknippas med denna färdighet är Orderadministratör men även Key account manager och Innesäljare har en koppling. Den vanligaste yrkesgruppen för kompetensen är Ordersamordnare m.fl..
Vad tjänar man i yrken som använder Customer Relationship Management/CRM?
De flesta jobben finns i yrkesgruppen Ordersamordnare m.fl.. Där är snittlönen 36 200 kr.
Vad är populärt som liknar Customer Relationship Management/CRM?
Efterfrågan över tid för kompetensen Customer Relationship Management/CRM. Här jämfört med hela yrkesgruppen Försäkringsrådgivare, företagssäljare och inköpare m.fl..
Customer Relationship Management/CRM
Försäkringsrådgivare, företagssäljare och inköpare m.fl.
Associerade kompetenser
Associerade yrkesroller
Snittlön för yrken som har den starkaste kopplingen till Customer Relationship Management/CRM