Sök yrkesroll eller kompetens

Utbildningar Marknadsundersökare

Lön
Utbildningar

Statistik och fakta

Region
Stockholms län
Hur många utbildningar för Marknadsundersökare finns det i Stockholms län?
2Utbildningar
2Lärosäten
Vad gör en Marknadsundersökare?
Om rollen
Marknadsundersökare spelar en viktig roll i att samla in och analysera information om marknader och konsumentbeteenden. De har ofta en akademisk bakgrund inom marknadsföring, statistik eller samhällsvetenskap. Deras arbete ligger till grund för strategiska beslut inom företag och organisationer.
Ansvarsområden
Marknadsundersökare utformar undersökningar, samlar in data och tolkar resultaten för att förstå marknadstrender och kundpreferenser. De ansvarar för att genomföra både kvantitativa och kvalitativa studier. Deras insikter hjälper till att forma produktutveckling, marknadsföringsstrategier och försäljningsinitiativ.
Färdigheter och verktyg
Marknadsundersökare behärskar statistiska analysprogram som SPSS eller SAS och enkätverktyg som SurveyMonkey. De har starka analytiska färdigheter och förmågan att presentera komplex data på ett begripligt sätt. Kommunikations- och presentationsförmåga är också viktiga för att dela insikter. Vanliga kompetenser som efterfrågas från arbetsgivare är marknadsundersökningar/resultatanalys, research och marknadsföring/marknadskommunikation.

Utbildningar

Järfälla

Journalistik, reklam och information 2, distans

Järfälla
Gymnasial vuxenutbildning, kurs
Studietakt 25%
BeskrivningBeskrivning för utbildningen saknas.
Nästa startdatum
Utbildningsperiodundefined – undefined

Stockholm

Sfi-Kombo, Handel mot dagligvaruhandeln, Lärling, Mars-25

Stockholm stad
Gymnasial vuxenutbildning, kurspaket
Studietakt 100%
BeskrivningBeskrivning för utbildningen saknas.
Nästa startdatum
Utbildningsperiodundefined – undefined