Sök yrkesroll eller kompetens

Utbildningar Informationssekreterare

Lön
Utbildningar

Statistik och fakta

Region
Västra Götalands län
Hur många utbildningar för Informationssekreterare finns det i Västra Götalands län?
2Utbildningar
2Lärosäten
Vad gör en Informationssekreterare?
Om rollen
Informationssekreterare arbetar ofta inom offentlig förvaltning eller större organisationer och hanterar informationsflöden. De kan ha en utbildningsbakgrund inom administration, kommunikation eller informationsteknologi. Deras roll är att säkerställa att information hanteras korrekt och effektivt.
Ansvarsområden
Informationssekreterare ansvarar för att samla in, sortera och distribuera information inom organisationen. De hanterar ofta dokumenthanteringssystem, ser till att informationen är tillgänglig för rätt personer och upprätthåller sekretess. De kan även ansvara för att svara på förfrågningar och utlämna offentliga dokument.
Färdigheter och verktyg
Informationssekreterare behöver goda kunskaper i dokumenthantering och IT-system. De måste vara noggranna och ha en god förmåga att organisera och prioritera arbetsuppgifter. Kunskap om lagar och regler kring offentlighet och sekretess är också viktigt i deras arbete.

Utbildningar

Göteborg

Kommunikatörsprogrammet med inriktning mot myndigheter och offentlig förvaltning

Göteborgs universitet
Högskoleutbildning, program
Studietakt 100%
BeskrivningBeskrivning för utbildningen saknas.
Nästa startdatum
Utbildningsperiodundefined – undefined

Digital Kommunikatör - SoMe

Medieinstitutet i Sverige AB
Yrkeshögskoleutbildning, program
Studietakt 100%
BeskrivningBeskrivning för utbildningen saknas.
Nästa startdatum
Utbildningsperiodundefined – undefined