Sök yrkesroll eller kompetens

Utbildningar Akademisekreterare

Lön
Utbildningar

Statistik och fakta

Region
Blekinge län
Hur många utbildningar för Akademisekreterare finns det i Blekinge län?
1Utbildningar
1Lärosäten
Vad gör en Akademisekreterare?
Om rollen
Akademisekreterare är administrativa nyckelpersoner inom akademiska institutioner som universitet och högskolor. De stödjer institutionens akademiska verksamhet och är ofta en länk mellan studenter, lärare och forskare. Utbildningsmässigt kan de ha en högskoleexamen och ofta erfarenhet av administration eller liknande arbete inom högre utbildning.
Ansvarsområden
Akademisekreterare hanterar administrativa uppgifter som kursplanering, möteskoordinering och dokumenthantering. De är ansvariga för att underlätta kommunikationen mellan olika avdelningar och att se till att information når ut till berörda parter. De kan även vara inblandade i arbete med studentantagning och examination.
Färdigheter och verktyg
Akademisekreterare måste vara skickliga i administrativa system, databaser och kontorsprogram som Microsoft Office. De behöver god organisationsförmåga, kommunikations- och samarbetsfärdigheter. Kunskap i ärendehanteringssystem och erfarenhet av kundservice är också värdefullt.

Utbildningar

Ronneby

Medicinsk vårdadministratör (Blekinge län)

Campus Nyköping
Yrkeshögskoleutbildning, program
Studietakt 100%
BeskrivningBeskrivning för utbildningen saknas.
Nästa startdatum
Utbildningsperiodundefined – undefined