PrognosFörväntan på framtida behov av aktuell kompetens.
TrendUtveckling över tid jämfört med andra liknande kompetenser.
FrekvensHur ofta arbetsgivare efterfrågar kompetensen inom relevanta yrken.
Är Klagomålshantering populärt?
Det finns andra kompetenser som är mer efterfrågade just nu. Förskola är ett sådant exempel. Trots det har det skett en ökning i efterfrågan jämfört med fem år tillbaks i tiden.
Efterfrågan över tid för kompetensen Klagomålshantering. Här jämfört med hela yrkesgruppen Organisationsutvecklare, utredare och HR-specialister m.fl..
Klagomålshantering
Organisationsutvecklare, utredare och HR-specialister m.fl.
Associerade kompetenser
Associerade yrkesroller
Snittlön för yrken som har den starkaste kopplingen till Klagomålshantering
Kategori och yrkesroll
Koppling till kompetens
Efterfrågan på yrket
Inga yrkesroller är associerade med denna kompetens.