Hållbarhet
Vi på Omda drar vårt strå till stacken genom att källsortera i våra fastigheter och vi uppmuntrar personalen att välja miljövänliga transportalternativ, såsom cykel, kollektivtrafik eller tåg. Företaget prioriterar även ekologiska och miljövänliga produkter vid inköp, både när det gäller livsmedel och kontorsmaterial. Omda tror på mångfald som ett sätt att skapa bra dynamik i gruppen. För närvarande består teamet av 20% kvinnor och 80% män, men vi strävar efter att öka representationen av kvinnor.
Bland kollegorna hos oss på Omda finns det flertalet utlandsfödda, bland annat anställda från Sri Lanka, Irak, Libanon, Rumänien och Kroatien. Omdas mjukvaruprodukter finns implementerade i arbetet hos landets SOS-centraler – från det första samtalet till 112, till utryckning av blåljusenheter och hela vägen fram till sjukhuset. Vår mjukvara finns alltså med i hela larmkedjan och utgör en viktig och samhällsnyttig del av sjukvården. Personlig utveckling
På Omda prioriterar vi medarbetarnas personliga utveckling genom initiativet Golden Card, där varje anställd tilldelas tid avsatt för sin egen utveckling. Vi uppmuntrar kunskapsutbyte genom att skapa team med en blandning av juniora och seniora utvecklare, där båda parterna lär av varandra. Dessutom får alla nyanställda en mentor som erbjuder stöd under introduktionen och i det dagliga arbetet.Arbetsplatsen
Omdas kontor ligger på 5:e våningen på Sankt Eriksgatan 5 i centrala Göteborg, bara ett stenkast från Lilla Bommen och Göteborgs Opera. Kontoret är nyligen renoverat och uppbyggt som ett öppet landskap med ett flertal konferensrum och telefonrum. Här finns också en härlig terrass med fin utsikt över stadens takåsar, hamnen och operan.Grannresturangen Takame och Operans restaurang är stora lunchfavoriter även om många anställda har med sig matlåda till kontoret.